1 en 2 januari 2019

2 januari 2019 - Sanur, Indonesië

Dinsdag 1 januari

Wat een mooi begin van het nieuwe jaar. Super leuk feestje gehad met oud en nieuw en vandaag weer een aantal bijzondere ervaringen. Na een korte nacht(4 uurtjes slaap) hebben we heerlijk ontbeten, gedoucht en ons klaar gemaakt voor de excursie. We werden om 1 uur opgehaald om onze excursie te starten. Onze eerst stop was de tempel” pura alas kedaton . Het was erg druk vanwege het nieuwe jaar dus veel lokale mensen. Maar een mooie tempel om te zien. De volgende stop was monkey forrest dit was in mengwi we moesten beiden onze bril afzetten en zonder spullen het park betreden. Wat natuurlijk niet handig is want wij beiden zonder bril zien niet veel in de verte😂. Zo leuk om al de aapjes te zien en met name de kleintjes waren wij verliefd op. Gelukkig kwamen ze niet al te dicht bij al was het een paar schrikken. Er waren ook vliegende honden en jawel Martine ging er heel dicht bij staan, weer een overwinning in de pocket. Daarna gingen we door naar Tanah Lot. Ondanks dat ik deze tempel nu voor de 4x zie, blijft hij mooi. Zo mooi dat ik mijn schilderij thuis nog steeds niet zat ben en er nog eentje bij wil in een andere kleur. Martine vond het ook erg mooi, jammer dat het bewolkt was zodat we geen mooie zonsondergang hebben kunnnen zien. Daarna terug naar het hotel uiteraard een drankje gedaan en daarna lekker uiteten. We waren beiden best moe dus op tijd naar bed want morgen hebben we een hele dag excursie.

Woensdag 2 januari.

Zo vanmorgen vroeg op want om half negen begon onze excursie dag. Zelfde gids en chauffeur als gister dus dat is pretiig. Onze eerst stop was een theater voor een Balinese dansvoorstelling. We waren er wat aan de vroege kant dus onze gids nam ons mee de markt op. De gids gaf uitleg over de verschilllende soorten fruit en groentes. Daarna naar de voorstelling. Dit is een soort theater stuk met continu zoals ik het omschrijf pingel pongel muziek. Wij waren er na een half uur al klaar mee, maar de voorstelling duurde een uur. Vervolgens een stop bij een batik werkplaats, zilver werkplaats en een houtsnijwerkplaats. Hier heeft Martine een mooi stuk gekocht. Inmiddels waren wij al lang toe aan koffie en gelukkig stond er een stop voor gepland bij een koffie luwak plantage. We kregen een proeverij van diverse soorten thee en koffie. Martine bestelde een koffie luwak, lekker en pittige koffie. Wat deze smaak zo speciaal maakt aan deze koffie is dat eigenlijk uitgepoepte koffiebonen zijn van het luwak dier, deze uitwerpselen worden verzameld, gewassen en gebrand. Na dit bezoek reden we naar vulkaan Batur voor een lunch met uitzicht. Helaas was het bewolkt en konden we het meer niet echt meer zien en na een kwartierzagen we de  vulkaan ook niet meer.Daarna hadden we als laatste stop de tempel “pura tirta empul” op het programma. Deze wilde ik graag zien want ik ben er lang geleden ook geweest.Bijzonder om de mensen te zien offeren en  het heilige water betreden. Mooie tempel.

Wow wat een indrukkende dag. Heel veel gezien en genoten . Nu tijd voor een drankje!

Groetjes van ons

1. Martin:
    2 januari 2019
    Kende Martine het verhaal van uitgepoepte koffiebonen (luwak koffie), voor zij het ging drinken?
  2. Nathalie:
    2 januari 2019
    Ja zeker kende ze het verhaal. Het is echt lekkere koffie
  3. Martine:
    2 januari 2019
    Klopt, ik kende het en was erg nieuwsgierig!! Koffie is heerlijk.
  4. BenAnt:
    2 januari 2019
    Ben ik blij geen koffie te drinken , ga over m'n nek als ik zoiets lees. Hou me wel bij de thee !
  5. Debbie:
    2 januari 2019
    Wat zullen jullie gelachen hebben zonder bril, alles op de tast hihi
  6. J(eroen) van J(udtith)&J(eroen):
    2 januari 2019
    Wat hebben jullie al een hoop gezien en gedaan. Erg mooi die tempel met dat water. Die zagen wij laatst op tv en bedoelden wij ja. Haha, anus en gunnink koffie. Maar wel goed te drinken ja.
  7. Eefje:
    3 januari 2019
    Mooie verhalen weer, leuk om te lezen!
    Veel plezier nog.
  8. Nico:
    3 januari 2019
    Ziet er allemaal heel indrukwekkend uit en een mooi verhaal.
    Als je het schilderij gekocht hebt Jul, laat het dan niet ergens liggen.