Laatste dag!

13 januari 2019 - Jakarta, Indonesië

Zondag 13 januari

Vandaag begint onze terugreis en schrijf ik (Martine) deze blog. Na het ontbijt nog even een foto op het strand gemaakt  (Nu kan het nog.....😎) En dan op weg naar het vliegveld. De Luchthaven is 1,5 uur rijden vanaf ons hotel. Een mooi moment om eens terug te denken over deze geweldige reis.

Wat hebben we veel beleefd, gezien, ervaren, lol gehad en vooral enorm genoten! We hebben in allerlei verschillende vervoermiddelen gezeten van langzaam bootje tot zeer snelle speedboot, van paard en wagen, fiets tot en met diverse auto’s, bus en vliegtuig! Scooter niet, omdat ik zelf niet zo’n held ben en het mij verstandiger leek om dat niet uit te proberen linksrijdend. 😂

Veel mooie plekken bezocht, leuke mensen ontmoet, de herinneringen die Nathalie met mij kon delen over de plekjes die zij met Woenk al eerder bezocht heeft. Regelmatig voelden wij dat Woenk met ons ‘mee’ op reis was. Een mooie vlinder uit het niks, een bord met een spreuk dIe Woenk ook thuis had (dat bord heeft Woenk in Adenau gekocht), muziek die op een onverwachte plek gedraaid werd die Woenk en Nathalie jaren geleden voor het eerst op Bali hebben gehoord, en nog vele andere momenten. Wij vonden het daardoor extra fijn en bijzonder.

Voor mij was het de eerste keer in Azië. En ik moet eerlijk zeggen, Woenk en Nathalie hadden gelijk: ik vind het geweldig! Ik ben blij dat we veel ondernomen hebben en daardoor veel bijzondere dingen gezien. Wat een mooie natuur en interessante cultuur waar je na 1 bezoek nog maar heel weinig van weet, maar je wel verder nieuwsgierig maakt. De verschillende godsdiensten die nadrukkelijk aanwezig zijn en per eiland een andere uitstraling/gevoel geven. Helaas ook de schrijnende gevolgen van de aardbevingen die hier vorig jaar zijn geweest. De prachtige dieren die we van dichtbij hebben gezien of zelfs aangeraakt hebben en/of eten hebben gegeven. En niet onbelangrijk, wat hebben we heerlijk gegeten! Ik weet zeker dat ik terug wil, al is het maar omdat ik nog niet op een schommel IN de zee gezeten heb! 😉

Op de luchthaven van Lombok hebben we nog even de tourist uitgehangen (wat aankopen gedaan 😁) en bij Starbucks gezeten voor koffie met wat lekkers. Nog een paar foto’s voor Niels gemaakt met onze drinkflesjes die deze vakantie bijzonder goed van pas gekomen zijn.

Daarna naar Jakarta gevlogen. Daar moesten we 7 uur wachten op onze volgende vlucht. 😕 Om de tijd door te komen hebben we een klein uitstapje in Jakarta gemaak. Niet te ver want het verkeer is erg druk en dat risico nemen we niet. We gaan naar hotel waar een bar is met zwembad. Helaas is het weer bewolkt en soms wat regen. Bij het hotel hebben we ook weer wat beleefd. De auto wordt aan de onderkant bekeken met een spiegel en bij het naar binnen lopen moesten we door een metaaldetectiepoortje. We hebben wel heerlijk in de bar een drankje gedronken en wat lekkers gegeten. En weer bijtijds terug naar de luchthaven. We gaan over half uur aan boord voor het laatste stukje van onze reis, de terugreis. ☺️

Deze mooie reis heeft ons ook een heerlijk begin van dit nieuwe jaar gegeven. Een goed begin is het halve werk, dus wij kijken uit naar alle mooie, leuke en bijzondere dingen die wij dit jaar mogen beleven met jullie allemaal!

Wij vonden het erg leuk om deze blog te schrijven (Nathalie) en de foto’s samen te stellen (Martine). Allemaal bedankt voor het meegenieten en jullie leuke en enthousiaste reacties.

Lieve groet, Jut en Jul

1. ET:
    13 januari 2019
    Leuk om de verhalen gelezen te hebben. 👍🏽
    Goede terugreis!
  2. Jenna:
    Heerlijk meiden om jullie verhalen te lezen ! Fijne vlucht en tot snel ! Xxx
  3. J(eroen) van J(udtith)&J(eroen):
    13 januari 2019
    Kon ook niet anders dan dat je onder de indruk zou raken van dat prachtige land! 👍🏼
  4. Andeleu:
    13 januari 2019
    Leuk Martine jou verhaal fijnnaar zo n mooie reis was mooi jullie te volgen goede reis terug en hou een trui bij de hand is hier winter geen sneeuw maar koud goede reis terug xxxxan
  5. BenAnt:
    13 januari 2019
    Dank je wel Martine voor dit eind verslag . Af en toe kippenvel en een klein traantje.
    Wij wensen jullie een veilige terugvlucht toe . Alvast een dikke WELKOM THUIS knuffel van ons. 💋💋❤🙋👨🐶🐾👊
  6. Beintema:
    13 januari 2019
    Wat een mooi avontuur, prachtige verwoording in jullie reisblog.
    Genoten van foto's en verhalen.
    Traantje weggepinkt.
    Veilige terug reis dames
    Alvast welkom thuis in 2019
  7. Eefje:
    13 januari 2019
    Het was erg leuk om alle verhalen en foto's te lezen/bekijken. Fijn dat jullie zo hebben genoten!
  8. Pieternelle Vlaanderen:
    Hi ladies,

Dank voor het meebeleven van jullie mooie reis. Goede reis terug naar NL. En dat 2019 maar net zo mooi en relaxt mag worden als jullie reis.

Liefs,
    Pieternelle
  9. Martin:
    13 januari 2019
    En zo was Woenk er idd bij, bijzonder!
    Dank voor jullie reisverslag en straks welkom in het frisse Nederland.
  10. Ruben en Anja:
    14 januari 2019
    Dank voor jullie mooie verhalen. Wij hebben genoten en wat bijzonder al die momenten. Heerlijke foto's en benieuwd straks naar nog meer verhalen.
  11. Hartelijke groeten voor jullie beiden.Leida:
    14 januari 2019
    Welkom thuis,geniet nog even na van de reis.Liefs Leida.
  12. Etienne en Alex:
    14 januari 2019
    Welkom thuis. En bedankt dat wij jullie reis mochten mee beleven !!!