8 & 9 & 10 januari Gili Trawangan en Lombok

10 januari 2019 - Senggigi, Indonesië

Dinsdag 8 januari

Gisteravond hebben we zo’n gezellig avond gehad (zonder kater😊) dat we vandaag maar eens een relax dagje aan het strand houden.Lekker boekje gelezen, gezwommen in de zee en bijgeslapen😉.Helaas geen schildpadden gezien. Er is veel van het gras wat groeiende op de zeebodem verdwenen, hierdoor zwemmen ze dieper in de zee. In de avond op de fiets naar de hoofdstraat om er wat te eten en uiteraard een afzakkertje halen inde SamaSama bar . Was gezellig maar we maakten het niet laat deze ronde.

Woensdag  9 januari

Vandaag zijn we met paard en wagen opgehaald om naar de haven van gili Trawangan gebracht te worden. Dat was weer een belevenis op zich. Twee koffers (ze zijn best zwaar), twee rugzakken en twee meiden in zo’n klein wagentje met een chauffeur en 1 trekpaardje (ze zijn echt klein) onderweg naar de haven. De paadjes zijn smal en vol met keien dus geklutst komen we aan. In de haven worden we verrast want we worden met een speedboot naar Lombok gebracht. Een klein tripje van een kwartier en we zijn in Lombok. Daar met een busje naar ons hotel. Wow wat een mooi hotel en wat een rust hier. De kamer is ruim, schoon, mooi balkon en heerlijk grote bedden. Daarna even geluncht in het hotel en daarna spelen in het zwembad😉. S’ avonds zijn we Senggigi in geweest om wat te eten. Hier belandden we in een tentje waar live muziek werd gespeeld en wat een stem had de zangeres. Heerlijk genoten dus!

Donderdag 10 januari

Omdat we er toch zijn wilden we wat van Lombok zien. Dus vandaag stond er een tripje naar het binnenland gepland.Na een heerlijk ontbijt stonden we om half negen paraat. Na een stuk rijden maakten we een stop om wat wilde apen te zien. Grappig genoeg is het exact de zelfde plek waar Woenk, Jeroen en ik drie jaar geleden ook stopten (toen waren we met scooters) om daar te kijken naar de apen en een vrachtwagen die op die hoek naar beneden was gestort. Deze keer kochten we nootjes en konden de apen de nootjes geven. Ze waren absoluut niet agressief.Eentje waarschuwde mij door zijn hand op mijn voet te leggen omdat ik te dichtbij kwam. Gepast nam ik afstand, zij bepalen hoe dicht bij je mag komen of ze komen naar jou. Daarna maakten we een stop bij een locale markt. Hier lagen allerlei vruchten, vis en uiteraard vlees (hier griezel ik altijd van). Voor onze normen zeer onhygiënisch maar grappig om de locale gebruiken te zien. Onderweg maakte we stop on locale peppers te zien groeien en aardnootjes. Onderweg zie je sowieso veel vruchten aan de bomen hangen en vele rijstvelden. Het wordt tijd voor een koffiestop. Onze gids wist een leuk koffietentje. Heerlijke cappuccino en jawel ze hadden heerlijke gebakjes. Dus mezelf getrakteerd op een redvelvetcake. Die smaakte verrukkelijk.Daarna door naar de watervallen. Deze waren ook erg leuk om te zien.Veel foto’s gemaakt natuurlijk. Onderweg zag je ook hier de gevolgen van de aardbeving die in aug. 2018 hier is geweest. Vele huizen nog met kapotte daken, deze worden veelal vervangen voor golfplaten maar voornamelijk veel puin. Daarna was zo goed als de dag weer om, terug naar het hotel en nog even een duik in het zwembad en genieten van de prachtige zonsondergang.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Han:
    10 januari 2019
    Super allemaal ben echt jaloers weer een hele belevenis 💋
  2. Monique:
    10 januari 2019
    Ik lees alles hoor ( even tussendoor haha ) maar wat ik lees is super geniet er allebei nog van tot snel x
  3. J(eroen) van J(udtith)&J(eroen):
    10 januari 2019
    Mooie foto's. Wij zijn verder niet jaloers hoor!
  4. Debbie:
    10 januari 2019
    Leuk even met de speetboot. En het hotel ziet er idd niet verkeerd uit. Maar die natuur en waterval op Lombok, wauw!
  5. ET:
    11 januari 2019
    Leuk om te lezen weer! Nog veel pleizier!