6 en 7 januari gili trawangan

8 januari 2019 - Gili Trawangan, Indonesië

Zondag 6 januari

Gisteravond de avond afgesloten met onze Australische vrienden, heerlijk gegeten en wat gedronken. Zij gingen door naar Ubud en wij naar de Gili Trawangan.Zo dat was van morgen wel heel vroeg opstaan on 05:30 ging de wekker. We moesten om kwart over zes uitchecken want we zouden om 06:30 opgehaald worden. Dat was weer een heel kort nachtje. Na 10 min rijden waren we in de haven en daar begon het wachten tot 08:00 want dan zou de boot vertrekken. Na een vaartocht en stop in Pandangbai kwamen we on 10:30 aan op  Gili Trawangan. Fijn om hier weer te zijn! Na een rit met paard en wagen kwamen we aan bij ons hotel. Onderweg zagen we nog wel wat schade her en der van de aardbeving die hier in augustus is geweest. We werden hartelijk welkom geheten in ons hotel, helaas kamer was nog niet klaar dus dan maar een drankje op het strand. Wat heerlijk is dat met zo’n prachtig uitzicht. We kregen de sleutel maar de kamer was niet oke😔. Ik ben niet moeilijk maar vlekken in en op de lakens, plafond zat een grote plek met schimmel, dit gaat te ver. Dus we kregen twee andere kamers te zien waarvan met een douche naast de toilet, zo onhandig. De we vroegen of er upgrade mogelijk was tegen bijbetaling. Nou we kregen een kamer upgrade zonder bij betaling. Deze kamer was prima en schoon. Er is ook hier veel schade in het hotel vertelde de manager. Ze zijn nog lang niet klaar met opbouwen. Er zijn ook niet veel gasten. Maar het eten is heerlijk hier.Samen nog het eiland rond gefietst, erg leuk om te doen.

Maandag 7 januari

Vandaag lekker ontbeten bij het strand. We wilden wat foto’s maken en Martine wilde graag oo de schommels in de zee dus pakten we de fiets, snorkel spullen en hup op weg voor een rondje eiland. Helaas was de de zee in eb dus de schommels stonden op het droge. Ergens even koffiestop gedaan om te eindigen bij turtle point. Hier zaten voorheen heel veel schildpadden. Helaas geen schildpad gezien wel mooie vissen en heel veel dood koraal😔. Je ziet de aardbeving dus ook terug in de zee helaas. Na een heerlijk dagje strand zijn we lekker uiteten geweest bij egoïste, leuk restaurant waar ze lindemans wijn hebben. Er is hier weinig goede wijn te krijgen, lokale wijn is bocht. Dus onder het genot van een fles wijn, de eerste in 2019, hebben we heerlijk gegeten. Hierna zijn we bij de SamaSama bar een afzakkertje gaan halen. Dat werd iets meer want het was gezellig met een liveband. Om 0:00 stopt hier alles dus werd tijd om ons hotel op te zoeken. 😂😂dat werd nog 3 km fietsen in het donker en langs het strand. We zijn veilig thuis gekomen. Gek genoeg hadden we nog of beter gezegd weer dorst dus nog een radler genomen als afsluiter van deze fijne dag.

Groetjes van ons

1. Hartelijke groeten voor jullie beiden.Leida:
    8 januari 2019
    Prachtige foto's lekker genieten daar.
    Nog een fijne voortzetting van de vakantie
  2. Han:
    8 januari 2019
    Jammer dat er zoveel verwoest is maar zolang jullie het maar naar jullie zin hebben ja en je krijgt dorst van fiesten en die zoute zeel lucht nou Jut & Jul heel veel plezier
  3. Nico:
    8 januari 2019
    Mooi verhaal en plaatjes weer deze keer en die dorst ja kan lastig zijn , als eens een "Bintang"geprobeerd .

Groetjes
  4. Antoinette y Ben:
    8 januari 2019
    Heerlijk daar , probeer de narigheid van de aardbeving niet te zien . Je kunt er niets mee. Blijf vooral lekker vakantie houden / vieren !!! 💋💋🙋👨🐶🐾😀🍷❤❤
  5. Beintema:
    Mooie foto's,
    Genieten daar dus ondanks de nasleep van een aardbeving die aardig wat verwoest heeft.
  6. Debbie:
    10 januari 2019
    O' leuk de Gilli's ik zie bekende dingen 😊 Jammer dat de aardbeving zijn sporen heeft achtergelaten. Heerlijk genieten op het leuke eilandje.