Taormina

31 augustus 2019 - Taormina, Italië

Taormina 29,30 & 31augustus

De autorit van Catania naar Taormina ging best goed. Af en toe een gek op de weg maar gelukkig was het grootste gedeelte tolweg. Dus rustig aan reden we naar Taormina. We stopte onderweg in Giardini-Naxos, een leuk plaatsje langs de kust voor een kop koffie. Dat werd een gezellige stop want de barman wilde graag wat Nederlandse dingen weten want hij komt in oktober naar NL. Haha het duurde zeker 10 min voordat wij het woord ‘Eindhoven’ en ‘haring’ begrepen. Wat tips gegeven en toen werd hij aan het werk geroepen. Wij reden daarna door naar ons Hotel waar we onderweg genoten van de mooie uitzichten. De kuststrook is prachtig met hoge rotsen. Het hotel Miremare is prachtig. Ruime kamer met prachtige badkamer. We gingen naar het zwembad om te lunchen, dit heel veel wat verdiepingen lager, zie de foto. Na de lunch gingen we Taormina in, wat een super leuk stadje. Leuke winkeltjes, uiteraard hebben we beide een leuk jurkje gescoord. En zulke leuke steegjes, je kijkt  je ogen uit.  S’-avonds zijn we met de gondel naar het strand geweest om iets te eten. Gelukkig was het donker want het is best hoog en hij gaat snel. Vrijdag zijn we een lekker dagje naar het strand geweest, heerlijk relaxt. Een lekkere lunch op het strand met een wijntje erbij, topdag tot dan toe.
En ‘s avonds zitten we in het Teatro Greco, een Ampfitheater te wachten op Andrea Bocelli. Hij is de reden waarom we onze reis naar Sicilië hebben geboekt. Het theater is prachtig. Wat een prachtige voorstelling, het geluid van de musici, de akoestiek, de lichten en uiteraard de stem van Andrea Bocelli! We hebben genoten en het was geld meer dan waard. Op de terugweg zijn we nog wat gaan drinken in stad. Leuk om alle mensen die voorbij lopen na de voorstelling. We kregen zelf allebei een bloem van een Italiaan die wij in onze haren stopte. Hij liep later nog een keer terug en lachte ons toe toe toen hij zag dat wij de bloem in onze haren hadden. Terug op onze kamer besloten we nog een klein flesje Zonin(prosecco) te drinken op het terras waarvoor we het raam in onze slaapkamer uit moesten klimmen, hilarisch. Vandaag rijden we verder naar onze volgende hotel. Maar eerst een stop in het plaatsje Noto.