Trapani en Palermo

7 september 2019 - Palermo, Italië

Woensdag 4 september

Het diner gisteravond in de B&B was heerlijk. Vanmorgen zijn we na een heerlijk ontbijt op pad gegaan. De afstand voor vandaag was ongeveer drie honderd km. Dat is het langste stuk wat we gereden hebben. Onderweg zijn we gestopt bij een strandtentje voor een lunch. We hadden gehoopt op een mooie kustweg waar we diverse stops konden doen maar helaas viel dat tegen. Ook voor dit restaurantje, gevonden via Tripadvisor moesten we een klein stukje omrijden. Na de hele lange trip kwamen we aan in Trapani, we werden van dit stadje allebei gelijk blij. Er doorheen rijden naar ons hotel zagen we al diverse straatjes gevuld met winkeltjes en restauarants. Ons hotel zit aan de zee, wát een perfect en mooi hotel op een top locatie. Parkeren konden we iets verder op doen voor €0,10 per uur. Haha dat is nog eens koopje. Na de koffers neergezet te hebben hadden de dames wel zin in een drankje dus op een terras neergeploft en een drankje gedaan. Daarna lekker gedoucht en uit eten gegaan. We hebben lekker een fles wijn besteld en een pizza en pasta, afgesloten met een koffie en een limo. Het wat een heerlijke avond.

Donderdag 5 september.

Vandaag hadden we een boottocht gepland om een tweetal eilanden in de omgeving te bezoeken. Het eerste eiland was Favignana, hier kregen we twee uur de tijd om rond te wandelen. Wij zijn in het centrum gebleven, terras gepakt en rond gewandeld, super leuk. Hier hebben we ook de pistache espresso gedronken, apart en heel lekker.

Onderweg naar het tweede eiland kregen we een bord pasta met pistachenootjes geserveerd. Dat was best lekker. Het tweede eiland was een stuk kleiner en hier bleven we een uurtje. Ook hier rondgelopen en een terras gepakt. Rond half zes waren we weer terug in de haven. Het was een leuke dag. S, avonds weer heerlijk gegeten en zoals het hoort in deze streek verse tonijn en de wijnen zijn goddelijk hier. Morgen vertrekken we naar Palermo.

Vrijdag 6 september.

Vanmorgen waren we beide vroeg wakker en zaten al vroeg aan het ontbijt wat hier op de 4e verdieping is. Gelukkig waaide het niet hard en konden we genieten van het prachtige uitzicht hier. Daarna uitchecken en hup de laatste 100 km afleggen naar Palermo. We wilden een leuke stop hebben dus weken uit naar plaatsje aan de kust helaas was dit in de eerste instantIe geen succes. Niks open en de mensen waren niet vriendelijk. Wij in de auto en reden bijna het dorp uit en zagen een benzinepomp met een koffietentje. Wij toch gestopt en hier werden we allervriendelijkst geholpen, dus het werd toch een fijne stop. En toen naar Palermo. Nou dat was een hel voor  Martine wat een haantjesgedrag in het verkeer maar we zijn heel aangekomen bij het hotel. En de auto werd voor ons netjes weggezet. Ook dit hotel zit op een perfecte plek. We hadden de hele middag de tijd om Palermo te ontdekken. Super leuke stad met veel gezelligheid op straat. In de avond zijn we ook bij een leuk restaurantje terecht gekomen en ook hier was het eten heerlijk. Daarna nog even bij de kroeg naast ons hotel een afzakkertje genomen en toen werd het tijd om de kamer op te zoeken want morgen vliegen we terug.

Zaterdag 7 september.

Vanmorgen om 06:00 uur ging onze wekker. Douchen en de laatste spullen in de koffer, uitchecken en nog een half uurtje rijden naar de luchthaven. De auto werd netjes voor gereden en wat een heerlijke rust om zo vroeg door Palermo te rijden.

Geen gekke dingen meer op de weg tegen gekomen. Onze vlucht terug vertrok op tijd en nu begint het gewone leven weer. We hebben genoten van deze rondreis.

1. ET:
    7 september 2019
    Leuk te lezen! Nog veel pleizier!
  2. Hartelijke groeten voor jullie beiden.Leida:
    7 september 2019
    Een leuke vakantie zo te lezen.
    Sterkte met het werk.
    Groet van Leida.
  3. Martin:
    8 september 2019
    Wat een heerlijkheid... het was fijn om jullie avonturen te lezen, heb ervan (mee)genoten. En nu NL koud, regen... najaar begonnen.
  4. H Boekhout:
    8 september 2019
    Kijk uit naar de volgende vakantie verhalen.
  5. Han:
    8 september 2019
    Super zeg en veel gezien en beleeft echte avonturiers zijn jullie
    Moet je zeggen dat ik dat ook leuk begin te vinden
    Op naar de volgende trip en je weet als je geen reisgezelschap kan vinden ik sta klaar🤣
    Nu gauw een keer in de agenda duiken om bij te kletsen en geniet vanmiddag van de race 👍💋
  6. BenAnt:
    10 september 2019
    Haha welkom terug in Nederland . Sorry veel te te laat als excuus ,
    " huis vol mensen"!
    Heb echt weer genoten van jullie reisverslag , zag het soms zo gebeuren 😂😁😀. Heerlijke tijd gehad en nu (helaas) weer met de voetjes op de grond . Ook dat gaat wel weer lukken , zeker weten . Allebei een leuke baan dus dan maar weer op naar de volgende uitdaging. Dank jullie wel voor het delen. Knuf van Ben en mij . 💋💋👍👋