Jut en Jul in Sicilië

28 augustus 2019 - Catania, Italië

Woensdag 28 augustus

Jut en Jul zijn weer eens samen op pad, deze ronde Italië ( Sicilië ). Iedereen weet dat wij wel meer tripjes doen, hotelletje in Brussel en Hasselt en Limburg en uiteraard onze uitjes naar Adenau. Maar  nu wat langer dan een weekend dus we dachten laten we onze verhalen maar eens posten.

Vannacht zijn we door Carel naar Schiphol gebracht op een onchristelijke tijd want we vlogen om 05:20 wat betekende dat we om 02:30 werden opgehaald.De vlucht vertrok op tijd , wat altijd fijn is dus om 08:00 uur landen we in Catania. Hier hebben we onze auto opgehaald want wij gaan een rond reis door Sicilië maken. De auto stond klaar, grappig genoeg een Opel Corsa exact dezelfde kleur zoals ik hem thuis voor de deur heb staan. De parkeergarage uitrijden was een drama, na een keer of 8 gekeerd  te zijn omdat het zo lekker duidelijk stond aangegeven, not, reden we de parkeergarage uit. Zoals twee dames op pad doen stond keurig onze route ingesteld in Waze  naar ons hotel. Echter er komen is een tweede... een afslag missen omdat we aan alle kanten worden ingehaald door gekken, iemand die plots een uitrit uitkomt,  gaten in de weg enz. Echt typisch Italië.  Maar goed we hebben het overleefd en dat belooft nog wat voor de km’s die we nog moeten maken. Het hotel is een prachtig oud pand, helaas was onze kamer niet klaar dus we besloten te gaan eten want we barsten van de honger maar helaas dat kon pas vanaf half een. Dus dan maar naar het zwembad, daar lekker een uurtje geslapen want we waren gesloopt, tja tenslotte zijn we geen  20 meer😉. Uiteindelijk geluncht en nog een uurtje bij het zwembad gelegen. Daarna de sleutel opgehaald en dan op naar onze kamer. Deze is prima, leuk balkonnetje (waar ik nu heerlijk met een glas wijn dit verhaal aan het tikken ben). Vanuit het hotel was er een shuttlebus naar de stad dus de dames gingen op pad. Leuke stad met heel veel oude gebouwen, prachtige kerken en uiteraard goeie terrasjes. Want nu we er toch zijn is het tijd om te wijnen. Dus na een glaasje wijn zijn we rond gewandeld en geshopt. En toen kregen we enorme plensbui en tijdens het wachten brak er bij Nathalie een stuk kies af. Gelukkig geen pijn en hopelijk blijft dat zo. Het werd droog en toen zijn we lekker gaan gegeten met uiteraard een heerlijk glas wijn uit Sicilië. Taxi terug naar hotel, stond de meter niet aan maar het viel mee, we werden niet opgelicht. En nu als afsluiter nog een glaasje op de kamer.

Morgen gaan we verder en reizen we naar Taormina.

Groetjes van ons

1. Niels de Leeuw:
    28 augustus 2019
    Rondreis of wijnreis?
  2. BenAnt:
    28 augustus 2019
    Hahaaa , "oale zoeperds" , wordt voor ons ook weer gezellig deze verslagen . We kijken ernaar uit. Deze hebben we weer binnen en de prachtige foto's niet te vergeten. Wens jullie veilige , gezellige km. toe. Geniet ervan , we volgen in spanning. Dikke knuf voor beiden .💋💋👍👋
  3. Pieternelle Vlaanderen:
    Veel plezier!!!
  4. ET:
    29 augustus 2019
    Lijkt me een toffe trip, geniet ervan!
  5. H Boekhout:
    29 augustus 2019
    Van uit Utrecht. Heel veel plezier en uitkijken met uitdrogen in dat weer.
  6. Arabella:
    hey fantastisch, geniet samen , leuk hoor XXX
  7. Nico:
    29 augustus 2019
    Veel plezier daar enne kalm aan met de wijn .
  8. Etienne en Alex:
    Lekker samen genieten!
  9. Debbie:
    29 augustus 2019
    Hoi meiden, leuk om jullie verhalen weer te lezen (dit keer op mijn balkon op Ibiza).
    Veel plezier en drive save!
  10. Martin:
    1 september 2019
    Heerlijk mee-genieten... krijg zelfs zin in een wijntje. Cheers!
    Ciao for now.